Kladdigt och klistrigt

Jag vill slå ett slag för Aleene’s glue som finns i två olika sorter – Original tacky glue och Quick dry tacky glue – två superbra lim – tycker jag. Eftersom jag är en otålig typ, så använder jag Quick dry-varianten – och den torkar verkligen fort! Den går att använda till papper, blommor, wood veneers – you name it!

originaltackygluequickdrytackyglue

 

Ett tips från mig är att trycka ut en klutt med lim på ett skräppapper och sen ta det du ska limma och ”doppa” i limmet, då upplever i alla fall jag att det inte blir så mycket överflödigt lim. När jag ska trycka ut lim från flaskan på t.ex. en liten dekoration så blir det alltid FÖR mycket lim och väldigt mycket kladd. Detta slipper jag när jag ”doppar” i stället.🙂

Pyssla lugnt!

PyssloSignaturTettiz

Kommentera

