Välkommen Vilmer!

När släkten hör av sig och gärna vill att nyfödingen i familjen ska få en välkommen-till-världen-tag som storebror fick när ha föddes för två år sedan ställer jag naturligtvis upp! Bättre sent än aldrig… lillprinsen föddes i januari men får sin tag nu… Den här gången hade jag lämpliga papper från pysselbordet som låg och skräpade bla från Echo Park serie A boys life. Av en slump…hrmf….hade jag passande nog stickersarket från samma serie i gömmorna! Jag vill verkligen slå ett slag för dessa stickersark som följer med pappersserierna. Billiga och ack så användbara! Helt super när man PLar vilket jag hoppas komma igång med igen nu i sommar!

Jag börjar som vanligt med att klistra mönstrat papper på flingkartong och stansar sedan ut min tag  Timpans tagdie! Dämpade färgerna med utspädd gesso, sk wash, gjorde lite struktur med super heavy gesso och en stencil från Memory Box. Gick sedan loss med en massa stickers och placerade på lämpliga ställen. Stämplarna är från mina gömmor och stämplade gjorde jag med dynor från archival. Suveränt eftersom de är vattenfasta ifall man vill göra ytterligare en wash! Vilket jag oxå gjorde på alla detaljer som tillkom under skapandet för att få allt att smälta samman in i bakgrunden.

2015-05-14 09.1

vilmer 4

2015-05-14 09

2015-05-14 09.2

Har du något speciellt som du välkomnar små nyfödingar till världen med?

karin

Kommentera

