Mixed Media Canvas – Trust the Magic

Hej!
Med denna tavla har jag gått lite crazy på olika krakeleringsfärger! Jag har också testat att blanda mina egna färger med hjälp av Color Lab – superkul!

Trust the Magic1.1

Jag började med att måla tavlan med Art Extravagance Texture Paste. Sedan målade jag över detta med mina hemmagjorda färger i olika gröna och blå nyanser. Sedan målade jag över allt igen (lite slarvigt så att de färger under skiner igenom) med Art Extravagance Geavy Gesso Black.

Jag målade sedan några Prima blommor först med mina egengjorda färger och sedan med svart Crackle färg. Andra blommor och embellishments är målade med svart gesso och sedan har jag duttat Inca Golds på dem.Hjärtat kommer från loppis, likaså min fe. Hjärtat är målat med Mica Powder (Blue).

Trust the Magic1.6

Trust the Magic 1.5

Trust the Magic 1.10

Dessa är de hemmagjorda färger jag använde till tavlan, gjora av vit gesso samt Color Labs färger.

Colors

Det var allt för mig idag:-)

scrapinstain

 

4 reaktioner på ”Mixed Media Canvas – Trust the Magic

Kommentera

