Liquid platinum

Jag tror att jag har sagt det förut, men Liquid platinum kan vara det snyggaste embossingpulver jag nånsin ägt! Det passar till precis allt. Här har jag gjort en bakgrund på akvarellpapper med hjälp av distress ink och när det var ordentligt torrt embossade jag Hero arts’ ”Triangle background” ovanpå. Även mitt undre lager fick en metallisk look och likaså min utstansade text + hjärtan (privata).

kort158 (1)

En remsa vellum är praktiskt om man vill förhindra att texten blandas ihop för mycket med bakgrunden; utan vellum skulle den knappt synts.

kort158 (2)

Några kompisar konstaterade för nån vecka sen att det känns som embossing fått en renässans.  För egen del så var det framför allt antistatborsten som gjorde att jag började embossa igen. Den minimerar risken för embossingpulver där man inte vill ha det och ger ett ”renare” resultat. Kul tycker jag för embossing är riktigt snyggt… när det lyckas.

Tack för titten! / Babsan
gunilla

Kommentera

