Mera Distress Ink

När jag ändå höll på och testade de nya färgerna i min distressamling blev det ett par kort till i samma anda. På det första har jag duttat med minisarna i passande nyanser på en bakgrundsstämpel. Börja med de ljusa och arbeta så att de mörkare överlappar dessa så undviker man att de ljusa dynorna ev blir kontaminerade och förstörda. Tror Timpan har sagt att de inte ska kunna bli det, att det ska gå att stryka av dynan på ett papper,  men jag vill inte chansa!

Här har jag använt iced spruce, evergreen bough och peacock feathers. det kan vara lite klurigt att få till det så det inte blir avskilda färgområden men övning ger färdighet!🙂  Brunt är ju så snyggt ihop med turkosa färgnyanser så mitt utstansade Hello fick bli brunt, några paljetter så var kortet klart.

2015-04-25.3

På nästa hade jag först applicerat modeling paste genom en stencil och låtit torka innan jag gick på med olika nyanser gult och orange med en ink blending tool. Titeln har jag naturligtvis även stansat ut i dekorgummi för att få lite höjd på den! Jag är så glad i min stamp & cut från Hero Arts och väntar ivrigt på att happy och fjärilen jag väntar på ska komma!

2015-04-25 17.23

2015-04-25 17.25

Svårare än så här behöver det inte vara att få till ett snabbt kort!

(eller…ja om man räknar bort torktiden på modeling pasten då…)

karin

 

 

En reaktion på ”Mera Distress Ink

Kommentera

