Adventure Everyday

Hej!
Vi har precis blivit med Husbil (RV) så jag blev naturligtvis inspirerad av att göra en tavla med det temat:-)

Till denna tavla har jag testat att blanda Mica Powders i små sprejflaskor och använt dem som mists. 3 olika Mica Powder har använts; Blue, Teal och Purple.

I vanliga fall brukar jag använda Inka golds eller annat för att highlighta det jag sätter på tavlan, denna gång ville jag testa något nytt så jag tog fram en svart Sharpie och lite slarvigt markerade jag blommor och annat. Klart annorlunda utseende för att vara något från mig, men det är kul att testa nya tekniker hela tiden.

Jag grundade tavlan med White Crackle Texture Paste. Klistrade på alla mina blommor, ord och bokstäver. Sedan grundmålade jag allt med vit gesso. Under blommorna till vänster gjorde jag lite rinningar av limpistolen. Allt färglades sedan med Mists gjorda av Mica Powders, sist av allt satte jag på lite Glass Beads med lite 3D Gloss Gel.

Adventure EveryDay1

Adventure Everyday3

Adventure Everyday4

scrapinstain

Kommentera

