Experiment

Härom dagen när jag lekte med min texture paste så blev det kvar en klutt på mitt teflonark. För att inte låta den gå till spillo så körde jag min brayer genom den och rollade sen ut den på en bit skräppapper, bara på försök liksom. Sen använde jag min ink blending tool och distress ink och gick över med ett par olika färger. Eftersom bakgrunden blev så cool så ville jag ju inte kasta den men jag hade lite svårt med hur jag skulle fortsätta. Det slutade med att jag blandade lite texture paste med distress ink och stämplade sen med geggan, några kvistar från Paper smooches ”Botanicals 2”.  Några fjärilar ustansade i guldfolierad cardstock fick bli mina enda dekorationer.

kort163 (1)

kort163 (2)

Allt material var sånt som låg framme efter ett tidigare alster. Tänk så långt man kommer bara med resterna på skrivbordet!

Tack för titten!gunilla

Kommentera

