Hero Arts

Hero Arts bakgrunder har blivit en av mina stora passioner och när jag fick syn på den här, Garden tile pattern, i en teaser på Facebook så visste jag med en gång att den här, den måste jag bara ha! (Uppenbarligen var det fler än jag som gillade den för när jag schemalägger det här är den tillfälligt slut.)

Idag visar jag två kort med samma stämpel men med helt olika resultat. På det första har jag embossat med liquid platinum och sen målat lite slarvigt med distress ink (Forest moss, Gathered twigs och Antique linen) & pensel. Sen sprayade jag generöst med vatten för att lösa upp ”kanterna” och få färgerna att flyta ihop. Embossade en bit vit cardstock med samma embossingpulver och stansade ut text & hjärta (privata) och fäste på en bit vellum för att det inte skulle försvinna mot bakgrunden.

kort165 (1)

kort165 (2)

Även här har jag embossat stämpeln, men denna gång med en underbart knallgul färg. Ni har väl sett att Anna fått hem embosspulver från Ranger i riktigt starka, härliga färger? För att få passande kulörer så valde jag att färga in med mina Hero Arts-dynor (Lime green, Lemon yellow, Orange soda och Ultra pink) och en ink blendning tool. Japp, den kan användas till annat än distress inks, jag lovar. Texten kommer från Paper smooches, Sentiment sampler. Lite snöpligt kanske att bara använda så lite av den färdiga bakgrunden men jag tyckte att det räckte gott och väl. Clean & simple, det är grejer det!

kort166 (1)

kort166 (2)

Tack för titten! / Babsan

gunilla

En reaktion på ”Hero Arts

Kommentera

