Long time, no see – som det heter…

Hej på er, pappskallar och pysselnördar!

Zarah här. Har ni saknat mig?
VADDÅ ”inte ens märkt att du var borta”? Pfft…😉

Tänkte att jag skulle skutta in här, i sommarlovstider, och byta av tjejerna litegrann.
(Fast egentligen är jag bara jätte-massa-super-ego och tar mig friheten att trängas, bara för att jag råkat PYSSLA för första gången sen Adam och Eva pilade omkring och gjorde kläder av fikonlöv och såna grejer. Ni FATTAR ju, liksom? De första pysslarna, redan så långt tillbaka. Jo, vi tillhör ett svårutrotat släkte! ;))

Nu ska jag sluta svamla och istället visa några kort jag petat ihop i min lilla pysselhörna. Här har ni den första omgången:

zarischka_papersmooches_005 zarischka_papersmooches_007 zarischka_papersmooches_006

Som ni kan ana, har jag alltså snöat in helt på de toksöta Chubby Chums, och dem har jag använt ihop med texterna från Word Salad och Sentiment Sampler (tillfälligt slut, men andra snygga födelsedagshälsningar finns i setet Birthday Sampler – med flera. :))

Färglagt har jag gjort med mina älskade distresser, både de underbara små dynorna (som jag trycker mot en akrylkloss som jag sen tar upp färgen från med min water brush), med reinkers i palett, och så med distress markers, som jag ritar med direkt på motivet och sen antingen ”målar med vatten på” eller låter vara som det är.
Detaljerna är mestadels bling, glossy accents och lite washitejp plus en herrans massa meter foamtape, för att få lite lyft och djup – och inte riskera att det blir vågigt i posthanteringen…🙂
Som bas har jag färdiga kort som säljs i set med kuvert och som är oerhört prisvärda! Bara 119:- för hundra kort OCH kuvert. Jag är beroende!😀
Papprena är spillbitar jag hittade i mina gömmor. (Jag har gjort MYCKET praktiska färdigmatchade små set. Bra för både latmasken och inspirationen! ;))

Därmed avrundar jag dagens lilla svammelhörna och önskar er en riktigt härlig dag!
/Zarah

 

Kommentera

