Happy summer

Ja, det är ju faktiskt sommar, och ska vara så ett tag till. Jag har inget emot att det är lite svalare, men det kunde få regna lite mindre. Men med skruttväder följer ju en bra anledning att stanna inne och pyssla. Jag har ett par vänner som ännu inte påbörjat sin semester och ville passa på att önska dem en glad sommar. Det blev två kort i väldigt olika stil som bara har det gemensamt att jag använt textstämpeln från det lilla söta setet ”Happy summer” från Lawn Fawn.

097

 

Det första kortet fick ett marint tema med papper från Bo Bunnys serie Boardwalk, stämplar från Lawn Fawn och öljetter. Knöt en liten ”knop” av ett vanligt snöre jag hade hemma. Både texten och ankaret stämplade jag med VersaMark och embossade med guldfärgat pulver.

 

101

 

På det andra kortet färglade jag ett av motiven från Stamping Bella. Jag är riktigt förtjust i dessa stämplar. Inkade kanterna med distress ink och stämplade texten med en Hero Arts-dyna (som jag svor dyrt och heligt att jag inte skulle trilla dit på…). Mönsterpappret är från Primas serie Garden Fable och så satte jag bara dit ett par små halvpärlor från Bo Bunny. Alla papper är fastsatta med dubbelhäftande tejp och foam squares.

Om du prenumererar på nyhetsbrevet så har du fram till och med söndag 50 % på dubbelhäftande tejp 6 mm och 9 mm. Erbjudandet gäller ENDAST i webshoppen och du MÅSTE ange koden som du finner i nyhetsbrevet för att rabatten ska gälla. Passa på att fynda, den tejpen är verkligen suverän.
Ha en härlig dag. /Hanna

hanna

Kommentera

