Stenciler stenciler stenciler

Här kommer en solig distressruta med inte mindre än tre olika stenciler; Memory box ”Blooming frame” och ”Butterfly drifting” och en urgammal från TCW som jag inte alls kommer ihåg vad den heter. Nu finns en liknande från Tim Holtz som heter ”Latticework”. Jag började med att maska en distressruta med post-it lappar och sen färgade jag in hela ytan med distress ink Squeezed lemonade. Därefter använde jag Blooming frame med Wild honey och samma färg till fjärilarna. Utan att ta bort fjärilsstencilen så la jag på den sista, med ”ringarna”, och gick över med Ripe persimmon. Hur många distressrutor jag än gjort i livet så tycker jag fortfaranande att det är lika roligt när man får riva bort post-it lapparna och se det färdiga resultatet.🙂 Die och text är det eftertraktade stamp ‘n cut-setet ”Hello” från Hero arts som jag stansad ut i guldfolierad cardstock.
kort169 (1)

kort169 (2)

Pröva att använda dina stenciler ovanpå varandra för nya och spännande mönster!

Tack för titten! / Babsangunilla

Kommentera

