Papperspussar och knubbiga kompisar!

Jag är så kär i mina Paper Smooches Chubby Chums att det eventuellt kan räknas som hälsovådligt.
Ja, inte för MIG då, utan för er, som får läsa mina långrandigt kärleksfulla utläggningar och i ert stilla sinne fundera på om jag borde låsas in… (Stilla sinne, förresten. Finns det en enda pysslare i hela världen som har ett STILLA sinne? Mitt far och flyger, flaxar och finurlar mest hela tiden.)

Hur som helst…

Dagens lilla Paper Smooches-balett-uppställning ser ut såhär:

zarischka_papersmooches_012 zarischka_papersmooches_014 zarischka_papersmooches_014_details

 

Precis som förra gången, är kortbasen av den färdiga sorten (jag förvarar mina färdiga kort tillsammans med ett kuvert så att jag bara kan plocka fram alltsammans och slipper rota runt efter ett matchande kuvert. De här är dessutom helvita och inte fult gråvita med skumma linjer på, som man alltid missar och skriver utanför ändå, som de där man köper i hundrapack i vanliga fall. De man INTE får en kortbas med, ni vet? ;))

Mönsterpapprena har jag dålig koll på, i och med att det är spillbitar, men jag vet att jag köpt blinget av Pyssloteket!
I övrigt har jag använt min water brush distressdynor, distress reinkers och distress markers att färglägga med och alla stämplar är från Paper Smooches-hörnan och heter tjusiga saker som Chubby Chums, Word Salad och Sentiment Sampler.

Jag alternerar mellan Scotch Quick-Dry, foam tape och en dubbelhäftande tejp för att få alltsammans att stanna kvar på själva korter…😉

Det sista kortet gjorde jag faktiskt till Pysslotekets senaste utmaning (att pyssla i loggans färger) men eftersom jag är helt inkapabel att hålla ordning på såna där världsliga saker som datum och tid (…) så råkade jag göra klart kortet för sent. Nåja. Det var skoj ändå!

Här består hela bakgrunden av olika washitejpsnuttar, och den lilla grenen och bladen ritade jag på en bit akvarellpapper, målade litegrann på och klippte ut. Ordet ”for” kladdade jag dit med en vanlig svart penna.

Sådärja. Hoppas att jag kanske kunnat inspirera er till att exempelvis mixa stämplat med egenritat och att skriva själva – ÄVEN om vi vanliga dödliga inte har så vacker handstil som en viss Tettiz, menar jag…
Ha en fin dag!
/Zarah

2 reaktioner på ”Papperspussar och knubbiga kompisar!

  1. Vad snyggt det var med Paper Smooches-kort som inte var så där väldigt CAS-iga! (Alltså, en målad figur på en helt vit bakgrund) Tror jag måste upp till pysselrummet och testa! ☺ Jättefina kort!

Kommentera

