Några kort, för att säga lite tack…

Jag satt nyligen och tittade på Jennifer McGuire’s YouTube-kanal och fascinerades av en av hennes många vackra skapelser, när hon plötsligt sa något om att ”tackkort är det jag skickar mest av” och jag började fundera.

Tack-kort. När jag var liten, minns jag att min mamma var mycket noggrann med att vi skulle skicka kort och tacka för presenter, omtanke, besök, personlig post… men med tiden verkar det ha blivit lie omodernt i Sverige att skicka tack via postverken. Hur kom det sig, egentligen, och är det inte lite synd? Blev det för rörigt, månne, att hålla ordning på PostNord, Bring, CityMail, DHL och allt vad de heter numera? Blev vi för lata och för bortskämda med email och sms-funktionen på våra mobiltelefoner?

Ska vi inte försöka göra en liten minirevolution?
”Reclaim the handskrivna tack-kortet!” liksom?

Jag ska i alla fall göra ett försök att skicka lite fler av alla de där korten jag snor ihop, istället för att låta dem ligga i en låda och göra ingen glad. Haka gärna på, så gör vi Sverige lite (färg-)gladare!

Här är ett par enkla kort med Paper Smooches-blommor (jag maskade in en extra blomma i buketten) och Hero Arts-dies+stämpel i set. Perfekt måla-innanför-linjerna-motiv (och utanför, när jag tänker på saken… Som vanligt har jag färglagt med mina distresser, förresten) för TV-kvällen, och sen bara monterar jag alltihop med foamtapeden färdiga kortbasen och VIPS är korten färdiga att skicka!
(Jag nördade lite extra med bling på några kort, stickles på några blommor och glossy accents på texten, men det blir ju egentligen lika bra även om man hoppar över den biten. :))

Såhär ser de ut:
zarischka_paper smooches plus hero arts

Ha en fin dag – och korta på!😀
/Zarah

11 reaktioner på ”Några kort, för att säga lite tack…

    • Tack så jättemycket för snälla ord!
      Hittills har jag inte hunnit skicka så MÅNGA, men jag jobbar på det och några få är ju bättre än inga, visst?😀

  1. Åh, stort tack, Cattie!
    I korthet använder jag min waterbrush och målar med vatten där jag vill ha färg, sedan målar jag igen med färgen jag valt (distress reinkers) och börjar liksom ute i kanterna (där det bara är en färg) så att jag till sist kommer till mitten där de blandar sig själva lite lagom mycket.
    Det är en väldigt o-exakt metod, och väldigt bra för TV-kvällar, för det känns som att det blir bättre ju mindre noggrann man är.🙂
    Hängde du med, alls? Ska se om jag kan få ihop en liten bildserie med steg-för-steg, annars!

    • Hej! Tack! Det är helt nya medium för mig så kollen är inge vidare, men effekten är hur cool som helst! Är la bara att börja experimentera sig fram till nåt snarlikt! Tack snälla för svaret! Kram //Cattie

      • Hoppas att du får rätt på det! Det blir oftast bäst när man bara leker och inte är för petig, faktiskt, så jag är säker på att du kommer att skapa otroligt snyggt när du testar. Det funkar såklart med en vanlig pensel och vatten, också!😀

Kommentera

