Hello distresser!

Det är alltid bra att ha en bunt med kort som man kan skicka bara för att… Jag satt en kväll och gjorde distressbakgrunder, med en ink blending tool och watercolor paper blir det jättesnyggt, även när jag ska försöka få ihop något. Pappret är min absoluta favorit för att blanda distress ink på och det finns en strukturerad och en blank sida så man kan välja. Jag trivs bäst med att jobba på den strukturerade sidan, men det är ju en smaksak. Jag tänkte visa tre kort där jag har använt det ljuvliga Stamp and cuts-settet Hello från Hero Arts. En varning utfärdas dock, har man en vill man garanterat ha fler. Jag har siktat in mig på Thanks-settet också…

131

På det första kortet stansade jag ut Hello från min blå bakgrund och även från ett papper som jag färgat orange och så petade jag in det orange i det negativa utrymmet, lätt som en plätt. Lite Wink of Stella clear på bokstäverna och den enda dekorationen blev lite bling från Bo Bunny.

130

 

På det andra kortet har jag stämplat och stansat ut fjädrarna ur Lawn Fawns mini-set Dream från det som från början var tänkt att vara en blå distressbakgrund. Om jag inte hade några stämplar från Lawn Fawn och skulle satsa på ett enda set skulle det nog vara detta, för dryga hundringen får man både stämplar och dies och de är så vansinnigt fina. Men även här utfärdas en varning. Jag var inte så förtjust i Lawn Fawn från början. Så köpte jag Blue skies are ahead efter att ha sett ett av Gunillas fantastiska kort i butiken och sedan var jag fast… Jag har limmat fast fjädrarna med Aleene´s quick dry tacky glue och några med 3D-kuddar för att få lite liv och dimension. Stansade ut Hello från Bazzill foil cardstock, satte dit lite bling från Kaisercraft och så på med lite clear Wink of Stella på fjädrarna.

133

 

På dagens sista kort har jag använt stämplar från ett annat Lawn Fawn-set: Flutter by. Jag har inte dies till dessa utan har klippt ut dem för hand och dragit en svart tuschpenna runt kanten. Här blev det lite mycket Wink of Stella då jag råkade trycka på pennan, det behöver man alltså INTE göra när man väl har fått igång den…Lite bling från Bo Bunny även på detta kort. Stansade ut Hello och stämplade sedan med tillhörande stämpel. Jag ville ha det lite omlott så att lite av det vita syns. Jag hade ju sagt att de där smådynorna från Hero Arts skulle jag ju absolut inte ha, dem hade jag ingen användning för. Men man är väl inte sämre att man kan ändra sig och färgen Tide pool är ju så snygg och det är ju så bra pris och det är väl alltid bra att ha fina saker och… Ja, ni förstår säkert själva. Ha en härlig dag. /Hanna

hanna

2 reaktioner på ”Hello distresser!

  1. Haha! Ännu en som blivit kär i de där dies-seten, här!
    Ursnygga kort. Jag gillar dem verkligen, och nu måste jag köpa stämplar, ser jag… 😉

Kommentera

