Easel card

Hej på Er,
Tänk att det redan är Augusti, och det står inte på fören alla gamla rutiner flyter på igen.🙂

Idag blir det ett easel card, eller staffli kort som det kallas på svenska, ifrån mig.
Jag älskar att använda olika dies för att göra dessa. Här har jag använt dies från Spellbinders.

4

Jag har återigen använt dom härliga papperna från Primas serie Bedtime story.
Alla kanter är infärgade med distress Frayed Burlap – en klar favorit härhemma.

4a

En närbild på stämpeln från Stamping Bella! Men visst är han väl hur söt som helst?!
Här ser Ni att jag färgat in med distress även runt motivet.
Jag har först lagt på diesen jag just använt för att stansa ut, och använder den som mall, medan jag färgar in med distress och distresshandtaget.
När Ni tar bort diesen så blir automatiskt den vita kanten kvar. Jag tycker det ger en fin effekt.

4b

Här kommer en närbild på texten, som kommer från samma stämpelset.
Här har jag använt samma teknik och färgat in runt texten.

Lite enkelt dekorerat med bling från Kaiserkraft och lite blommor.

Ni ser även att jag plockat fram mina öljetter och sedan fäst med snöre.
Texten är dessutom fastsatt med 3D-kuddar.

Hoppas Ni gillar det!
Ses snart igen!

2015-06-24 20.05.35

Kommentera

