Rosor på hjärnan

Sämre saker kan man väl visserligen ha på hjärnan, vinjetten till Mupparna eller ”Snabbköpskassörskan”. Båda korten idag är gjorda på ungefär samma sätt: Jag har stämplat och clearembossat en stor ros från Paper smooches ”Lovely thoughts” på akvarellpapper. Därefter har jag färglagt med, på det första kortet, distress stains (Twisted citron & Salty ocean resp Fossilized amber & Ripe persimmon) och, på det andra, distress ink pads (Festive berries, Worn lipstick & Barn door resp Peeled paint & Pine needles). När hela bakgrunden var torr så strök jag bort de embossade kanterna med strykjärnet.

kort194 (1)

kort194 (2)

Här ville jag ha röda kanter på mina rosor. Eftersom jag inte tycker distress ink är så bra för embossing så använde jag en dyna från Hero arts, Red royal, till det.

kort201 (1)

kort201 (2)

”Lovely thoughts” finns inte inne men ber man Anna snällt så kan hon säkert ta hem den åt dig.

Tack för titten! / Babsan

gunilla

En reaktion på ”Rosor på hjärnan

  1. Åsåfint!! Älskar båda korten!
    Det stämpelsetet ligger höööögt upp på önskelistan nu. 🙂
    (Men du, kanske ska du förklara att du har nåt mellan pappret och strykjärnet, så att du inte får ilskna strykglada människor på halsen? ;))

Kommentera

