Spillbitar

Efter mina shaker-korts orgier i våras blev det ett antal små rektanglar och kvadrater liggandes på pysselbordet. Så här kan man använda dem!

2015-04-01 10.pb

 

2015-04-01 10.pb2

 

Titeln (privat die) har jag stansat ut först i dekorgummi och sen i cardstock som jag embossade med vitt pulver. Det är lite pilligt, både att embossa en utstansad titel OCH få på den snyggt på dekorgummit… Men så värt det för det blir så läckert tycker jag! I ett blogginlägg längre fram ska jag tipsa om hur man smidigt embossar utstansat. Jag är fortfarande väldigt förtjust i dessa geometriska former med falska stygn, känns som de alltid kommer att finnas i min ”standardstash”. Nu är jag lite sugen på de med prickar istället för stygn som MemoryBox kommer med under hösten! Vilka nyheter ”villhöver”/ är du sugen på?

karin

 

2 reaktioner på ”Spillbitar

  1. Snyggt!! Hörröduru, som har koll å grejer… vilka av dessa die-set passar bäst till de färdiga kortbaserna Anna har i butiken, vet du det? Så många dies har ju ammrikannska mått och matchar inte våra, så jag är osäker… Vore fint om du hade en aning och ville peka med hela handen!😀

    • Öh, alltså… de fyrkantiga är ju liksom fyrkantiga – så långt är jag med… *d’oh* De rektangulära, tänkte jag på. Gomorron yxskaft på mig!😉

Kommentera

