Ett tips för andra med teflonhjärna…!

Ibland händer det ju att man missar. Glömmer bort, blir försenad till den gula lådan eller helt enkelt klantar till det litegrann sådär lagom för mycket. Då är det inte så tokigt att ha ett grattis-i-efterskott-kort eller två på lut!

Här har jag gjort det mycket, mycket enkelt för mig och stämplat texten (från Lawn Fawns ohemult söta lilla stämpelset Year Two) i olika färg, och ovanpå varann. Ordet ”happy” har jag dessutom repeterat tre gånger. Därefter stämplade jag sköldpaddan och paketet och sen färglade jag motivet med samma distress som jag använt till texten, plus några matchande färger.

Därefter monterade jag ihop akvarellpappret med svart cardstock med kortbasen, la till lite Wink of Stella (Clear) ovanpå motivet, glossy accents och några blingstenar, och vips var jag färdig!

Snabbt och kvickt, och strax får mottagaren sitt kort.

zarischka_belated lawn fawn 01 zarischka_belated lawn fawn details

Hoppas att din dag är bra, och att du inte glömmer någon födelsedag – ÄVEN om de här korten är väldigt roliga att göra…😉
/Zarah

Kommentera

