Washi washi washi

Jag är tokig i washitejp. Och nu är en massa olika goda washikarameller från Little B på väg till Pyssloteket. Om man inte gillade washitejp innan så blir man definitivt såld när man ser Little B:s utbud. Men vad gör man egentligen med all washi? Jag hade svårt att motivera min inköp av alla färgglada små tejprullar tills jag kom på att jag ju faktiskt kan använda dem i mitt kortskapande. Så idag tänkte jag visa några kort där washitejp står i fokus.

 

Först ut är ett shaker card. Jag fäste remsor av washi runt en bit cardstock. Eftersom washi inte har så stark fästförmåga så förstärker jag med ett par remsor dubbelhäftande tejp på baksidan.

IMG_3675

Sedan stansade jag ut mitt ”fönster” med en die från Lawn Fawns set ”Stitched banner dies”. Stämplade Sending you från Hero Arts Stamp and cuts Hello-set och stansade ut Hugs med Lawn Fawns die i Bazzill foil cardstock. Jag är som en korp, älskar när det blänker. Och det är mycket foil i Little B:s washitejp, mums.

Slängde in lite Glass glitter och Glass beads från Prima tillsammans med några paljetter.

IMG_36917

På de andra korten har jag också mestadels använt washi. Har genomgående stansat ut orden med Lawn Fawn dies i foil cardstock.  Det går snabbt att få ihop korten och jag tycker de blir rätt läckra.

IMG_3677

Så håll utkik hos Pyssloteket för snart trillar godingarna från Little B in bland nyheterna och då hoppas jag att du följer med ner i washiträsket. Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

 

 

5 reaktioner på ”Washi washi washi

Kommentarer inaktiverade.