Embossa på vellum

går det?!?! Jajamensan svarar jag på det! Hero Art gör underbara bakgrundsstämplar som är ypperliga att embossa med. Snabba enkla kort i ett huj! Jag embossade med guldpulver på en bit vellum som jag skurit till så att den passar stämpeln. Hemligheten är att man ska ha is i magen och vänta tills embossingen verkligen har svalnat för annars flagnar den av vellumet som har en lite vaxartat yta. Bara den har fått fästa ordentligt så ramlar den inte av så ha tålamod! Jag älskar som ni vet dessa dies med en kant av stygn så jag byggde upp något att stämpla titeln på med vellum och sådana. Stämplade gjorde jag med archival (förståss!) och stämpeln som följer med Hero Arts Stamp & Cuts Butterfly.

2015-07-15 19.1

20150715_193446.1

karin

 

En reaktion på ”Embossa på vellum

Kommentera

