Höst på min planet.

Idag, när jag skriver det här inlägget, är det en av de där riktigt vackra dagarna mitt emellan sommar och höst.
Träden har börjat ändra färg och glöder gyllene, rönnbären flammar lyckoröda och himlen är klarblå med söta, kaninsvansfluffiga molntussar som seglar förbi i sakta mak – och solen skiner mjukvarmt på näsan när man ger sig ut på promenad.

I mitt tycke är detta den absolut vackraste av säsonger, och jag vill gärna ha höstmys och sommarsol (utan den där klibbiga hettan) på en gång, ett tag till!

Vi kör vidare på den känslan, tycker jag, så jag passar på att visa lite Paper Smooches-kort jag gjort.
Just dessa stämplar och dies finns (i skrivande stund – vem vet vad Anna hittar på?😉 ) inte inne i butiken, men precis som Malin och Babsan säger är det oftast ganska lätt att ”övertala” Anna att beställa hem åt en.

Såhär ser korten ut:

zarischka papersmooches autumn plain  zarischka papersmooches happyautumn

Jag har använt mig av Paper Smooches-stämplar från seten Autumn Groves och Warm Heart (bara fågeln) samt träd dies som heter Birch Tree Dies och som är en aning större än stämplarna – det går alltså inte att stansa ut träden med diesen.
Utöver motivstämplarna har jag maskat ihop en text från olika uttryck från Autumn Groves och ”vanliga” text-set.
Jag hade också ”fräckheten” att göra moln av en die som föreställde en paj… jag stansade helt enkelt ut den och klippte bort allt utom själva paj-locket!😉
Man får inte vara dum, då blir man vuxen!😛
Jag har målat motiven med distress-reinkers, water brush och distress markers akvarellpapper och sedan klippt ut dem.
På pumpan och fågeln glittrar det tjusigt av Wink of Stella, och pumpan är dessutom glansig av Glossy Accents.
Bakgrunden är också gjord på akvarellpapper och jag har färgat in den med distress ink-dynor och ink blending tool.
Kortbaserna köper jag i set med kuvert, direkt från butiken. Supersmidigt och både billigare och enklare än att vika egna baser av cardstock! (Jag är ju Snålänning, liksom…! ;))
Slutligen är korten, som vanligt, fullkomligt fullproppade av foam tape-bitar, eftersom jag som bekant är beroende av att bygga på höjden när jag gör kort…!

Hoppas att jag kunnat inspirera litegrann – och att ni inte glömmer bort att det som inte finns i butiken just nu, det kan alltid komma in! Bara hör av er till Anna och fråga lite nätt. Hon bits inte, och hon gillar kakor!😉

Njut av dagen och solskenet ni kan fånga. (Och om det råkar regna – se det som en utmärkt ursäkt för en pysselstund…!)
/Zarah

Kommentera

