Jag hade fel?!

Jag vet, det låter helt galet men ibland händer det – jag har fel! DT-kompisarna Malin & Hanna var alldeles galna över setet ”Party animal” från Lawn fawn men jag förstod inte aaaalls deras förtjusning. Men sen var det som att droppen urholkade stenen och plötsligt en dag så insåg jag att ja, jag hade fel. Där användbart och jag måste nog också ha det setet!

Räven har jag färglagt med Copics, finklippt och monterat på en embossad panel där jag använt en sk embossing diffuser. Med hjälp av en sån kan man göra partiell embossing så i det här fallet är mittpartiet slätt och kanterna har fått stjärnor.  (Du kan läsa mer om diffusern här.) Som vanligt har jag använt Lawn Fawns stitched rectangles och mönsterpappret kommer från 6″-blocket ”Beachside”.

kort233 (1)

Kortet med hjorten har ungefär samma upplägg förutom att jag embossat hela panelen den här gången (privat embossingfolder) och stansat ut några stjärnor i metallic cardstock.kort234 (1)

På nästa kort fick de små pippifåglarna samsas på en text från Scripty sayings (tillfälligt slut). Här valde jag en lite mindre ballong från setet ”Year four”. Den regnbågsfärgade remsan är washitape från Little B, ett märke som dyker upp på Pyssloteket inom kort.

kort235 (1)

Sist men inte minst var jag tvungen att pröva den sista kompisen från setet, björnen. Vimpeln har jag gjort genom att klippa trianglar ur ett dubbelvikt mönsterpapper och sen limmat på en bit twine. Alla mönsterpapper kommer från en gammal Basic Grey-kollektion. Här har jag även använt Stitched hillside borders för att skapa ”horisonten”.

kort238

Min dotter blev också mäkta förtjust i stämplarna och ville för ovanlighetens skull pyssla med sin mamma. Hon gjorde tre BFF-bokmärken av spillpapper som vi sen laminerade och knöt små tofsar på.

nora2

Tack för titten!

gunilla

http://static.inlinkz.com/ppr.js

En reaktion på ”Jag hade fel?!

Kommentera

