Dies och distresser

Jag önskar ju att jag hade vissa ”djuriska” egenskaper, att jag var smidig som en katt och hade lika skarp syn som en falk. Istället är jag mer som en skata som älskar saker som blänker och glittrar och så samlar jag på mig saker som en liten hamster. Nu stoppar jag ju inte saker i kinderna utan i lådor. Det är lite skämmigt att säga, men jag känner sådant köpbegär efter vissa saker och så stoppar jag dem i lådor och det kan dröja lång tid innan jag kommer mig för att använda dem.

Men den här Congrats-dien från ljuvliga Lawn Fawn var ett impulsköp och den har jag redan använt en hel del. Så där kan det vara.

IMG_3735

Jag gjorde något så galet som ett grattiskort till mig själv, eftersom jag är så glad att ha blivit tillfrågad om att bli fast medlem i Pysslotekets designteam. Jag ääälskar verkligen Pyssloteket. Sortimentet är toppen och det som inte finns inne brukar härliga Anna ofta kunna ta in om man mailar och frågar. Att gå runt och botanisera i butiken och titta på allt fint är riktigt myspys, men också farligt eftersom man vill ha så himla mycket.

Men åter till kortet nu. Jag är ju lite insnöad på att göra distressbakgrunder på watercolor cardstock nu, så det har jag gjort här också. Och så plockade jag fram en av dessa dies som jag har hamstrat, Grape vine från Memory box, den är så fin så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen och då tänker jag att jag måste göra något ”perfekt”, och så blir den liggande…

IMG_3733

Men nu plockar jag som sagt äntligen fram den och stansar ut dien ur min grönfärgade cardstock och sedan lägger jag den på min orange bakgrund där jag ville ha den och använder ”negativet”. Jag använder Stick it på baksidan av min cardstock. Det är dubbelsidiga klisterark  som är så tunna att de nästan inte finns, med fiffiga skyddspapper som liksom är delade och lätta att ta bort. Det man stansat ut får då redan en färdig klisterbaksida, åh så smidigt. Köp köp köp! Jag monterar min utstansade die i det ”negativa” utrymmet och sätter fast mitt Congrats över. Avslutar med Wink of Stella, clear på min Grape vine-die och gold på Congrats-dien. Lite bling avrundar det hela, och sedan kan jag få kortet 🙂 . Ha en härlig dag! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

;

2 reaktioner på ”Dies och distresser

  1. Illtjusigt kort du gjort till dig!
    Gratulerar så rackarns till den fasta platsen! Som du redan märkt, finns det inga bättre att DTa för, och med. 🙂

Kommentera

