Höstfeeling

Det har ju inte kommit mycket ur mig på sistone som inte involverar Lawn Fawn-stämplar men hör ni! Plötsligt händer det! Jag hittade ett ark kraftfärgad cardstock i min mapp och blev inspirerad till ett höstkort. Bakgrunden är en Hero Artsstämpel, Graphic leaves background,  som jag stämplat med en khakifärgad dyna för lite ton-i-ton. Mönsterpappret är från Echo Parks nya serie ”The story of fall” och istället för en kantstans har jag använt Stitched borders och Stitched scalloped borders. (I skrivande stund är pappret slut men mer är beställt och på väg in. Kanske till och med redan hunnit komma när det här publiceras.)

Jag stansade ut några löv med Lawn fawns Stitched leaves och färgade in med olika distress inks. (Jag använde det kraftfärgade pappret även till det, tycker det ger en mysig, lite murrigare ton på distress inksen.) Löven band jag ihop till en liten bukett med en bit guldsnöre, stack in små ordstickers och avslutade med några droppar Paper pen, Transparent glitter gold.

kort239 (1)

kort239 (2)

Var inte ängsliga. Redan nästa lördag är jag tillbaka med mera Lawn Fawnmotiv. För att inte tala om att vinter- och julstämplarna är på väg in….😉

Tack för titten! / Babsan
gunilla

En reaktion på ”Höstfeeling

  1. Ååååh, vad FINT!! Den där bakgrundsstämpeln hamnade genast på min önskelista.🙂
    Men… näe – inte vinterstämplarna! Jag blir ruinerad!! *fniss*

Kommentera

