Skapa med sommarfoton

Nu när hösten har satt fart så känns det härligt att skapa med foton från sommaren. Har gjort en layout från en av Köpenhamns kyrkor. Kaisecraft vackra plankpapper och textpapper matchar mitt foto bra tycker jag.

st1

Lite klet och kladd vill jag givetvis ha. Gesso slarvigt målat i bakgrunden med även målat lite slarvigt med Distress Markers i färgerna i färgerna Cracket Pistaschio och Mermaid Lagoon . Det som är så bra med distress markers är att innan de torkaT, så kan man gnugga lite slarvigt på dem och det blir en liten suddig effekt. Några blommor ska givetvis vara med, de stora blommorna från Petaloo är lite lätt frostiga. De mindre rosorna från Prima får man blinga till lite själv med Stickles, Stardust.

st3

Färgstänk med Distress Stains Spray i vitt och silver.

Jag gillar även att ha microbeads lite här och var dessa fäster jag med Soft Matte Gel. Ni vet väl att Pyssloteket har en stor sortering av doilies. Givetvis ”måste” jag ha med en doilie i matchande turkost. Den skymtar fram lite granna.

På alfabetet har jag ritat lite slarvigt med Distress Markers Peacock Feathers för att få en liten skuggig effekt. Alfabetet kommer från Amy Tangerine och se hur fina de är i rosa.

st2

 

Tack för titten! Kram Katja/Mezzanotte

En reaktion på ”Skapa med sommarfoton

Kommentera

