Art journal layout höst

Vips pang tjong så blev det höst. Jag gillar ju hösten med all härliga färger och har ingenting emot att få mysa i tofflor och en gosig tröja medan jag pysslar med gott samvete. På sommaren ska man ju helst vara ute så mycket som möjligt men nu, nu är det helt legitimt att vara innekatt. Och det var ett tag sedan jag gjorde ett uppslag i min art journal så nu var det dags. Jag brukar googla efter citat om något jag vill göra ett uppslag om och sedan är det bara att köra på.

IMG_3794

Jag gör alltid mina bakgrunder med distress paint, tycker de är fantastiska. Det finns alltid passande färger och de blandar sig fint med varandra. Och så fick jag ju använda min grape vine-die från Memory box igen, yay. I fokus är dock löv-diesen ”Stitched leaves” från Lawn Fawn. Jag stansade ut ett helt gäng i water color paper från Ranger och färgade in dem med distress ink och min blending tool. Jag är jättelöjlig, men jag tycker att de är så söta när de ligger där och ser ut som riktiga löv. Det läckra trämönstret på sidorna är en stencil från Tim Holtz. Jag har använt Rangers texture paste och distress ink Vintage photo för att få till den rätta färgen. Jag har snöat in lite på stenciler för tillfället (i eftermiddag kommer jag visa hur jag på tre olika sätt använder stenciler till kortbakgrunder). Jag förseglar allt med ett lager Soft matte gel från Prima, som jag även använder som lim till löven. Alfabetsstämplarna heter Worn text och Tall text och kommer från Tim Holtz och Stampers Anonymous (stämplat med Archival ink i färgen Jet black). De finns inte inne i butiken men maila Anna så tar hon hem dem till dig. De kostar några kronor, men är sååå snygga och användbara. Väl investerade pengar om man gillar att ha texter i sin art journal. Nu har dessutom Dylusions art journals kommit i ett nytt format: 8×8″. Det var väldigt välkommet då det är ett format som jag gillar. De finns med samma stil som de vanliga, men också en helt ny variant i svart, läckert. Över huvudtaget har det trillat in en massa nytt gottigt i butiken och mer är på väg. Ha en härlig dag! /Hanna

 

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

2 reaktioner på ”Art journal layout höst

Kommentera

