Glad

Hej!

Fredag och jag, Päivi, är tillbaka med en layout igen och denna gång visar jag med några få foton hur jag gjort bakgrunden.

DSCN4559

Till den här layouten har jag använt mig av papper från KaiserCraft,  närmare bestämt Blue Bay – Misty, Blue Bay – Placid och Blue Bay – Sky Blue. Rubriken Glad har jag skurit ut med min Silhoutte i Bazzill – Foil Cardstock – Teal.

DSCN4560

Två tags i storleken 3×6 cm som fått på sig ”stänk” med hjälp av en Tim Holtz stencil och Distress Ink – Black soot.

DSCN4551

Tänkte med några bilder snabbt visa hur jag gjort bakgrunden till min layout. Nu har jag inget bra ljus för fotografering vid mitt pysselbord så bildkvalitén på dessa foton är varierande och inte speciellt bra.

Jag börjar med att blanda ihop lämpliga färger med mina (privata) vattenfärger och stänker runt på pappret med pensel. Jag använder mig av två olika stora penslar för att få lite olika storlek på stänken.

Istället för vattenfärger går givetvis att använda t ex Dylusions Ink Spray, som ger riktigt läckra stänk.

DSCN4554

När vattenfärgen har torkat stämplar jag runt lite slarvigt med KaiserCraft – Grafitti stämpel och Distress Ink – Black soot.

DSCN4555

Efter stämpling använder jag mig av en mask TCW – Aztec – 6×6 och lägger jag på lite Modeling Paste

DSCN4556

Innan jag lägger på lager med mönsterpapper och foto så limmar jag fast lite Glass Beads från Prima.

glad2

Sedan lägger jag på mönsterpapper, tagsen och rubrik. Och det innan jag är riktigt nöjd fyllde jag ännu på med lite Glass Beads. Och layouten är klar!

Ha det bäst!

Päivi

En reaktion på ”Glad

Kommentera

