Det är viktigt att ta en paus ibland…

…och det blev temat för uppslaget i min art journal som jag tänkte visa idag. Jag har grundat med gesso och sedan målat/kladdat i flera lager med distress paints i färgerna Ground Espresso, Blueprint Sketch och Wilted Violet – de tre senaste färgerna som kommit in i shoppen.🙂 Av någon anledning blev Wilted Violet den som syns allra mest – jag som inte ens gillar lila?! Underligt…😉

TimeforaBreak_Pysslo01

TimeforaBreak_Pysslo02

TimeforaBreak_Pysslo03

När jag kladdar i min art journal brukar jag vanligtvis inte ha någon tydlig idé om hur jag vill ha sidan/uppslaget, utan jag tar fram de färger/den färgkombo jag vill testa och sen tar jag det därifrån. Ibland ser det inte alls bra ut och då mattar jag av eller målar över med gesso och börjar om – det är det som är så smidigt!🙂 Ingenting är rätt eller fel, utan det handlar (i alla fall för mig) om att uttrycka mig med färg – ungefär som en dagbok med bilder istället för text.

Har du inte testat så rekommenderar jag det verkligen – det är befriande och roligt och det finns massor med roliga inspirationsfilmer på Youtube att kolla på om man har svårt att komma igång. Men, i princip räcker det med en bok att kladda i, lite färg och pennor och så är det bara att köra på! Lycka till!

Pyssla lugnt!

PyssloSignaturTettiz

6 reaktioner på ”Det är viktigt att ta en paus ibland…

Kommentera

