Droppar… droppat…

Idag bjuder jag på en liten canvas.  Grundat canvasen med gesso och  har sedan  målat lite slarvigt med Distress Paint Mermaid Lagoon och Broken China.

När det fortfarande är lite blött så sprayar jag på med Distress Mist Spray,  Antique Bronze och duttar även på lite av paint i färgen Tarnished Brass.  Jag låter det torka lite grann. Sedan blandar jag vatten och gesso och droppar på vita prickar.  Jag gjorde likadant med den oranga akrylfärgen från Art Deco. Jag lät det sedan torka i några dagar. Vissa prickar blev riktigt tjocka så de stora dropparna mår bäst av att självtorka.

prick1

Sedan tog jag en vit Poscha penna och ritade och doodlade helt utan mål. Även en svart penna fick jobba.

prick2

 

prick3

Oh, detta var så roligt och kommer att göra fler. Våga prova du med.

Kram Katja/Mezzanotte

Kommentera

