Ready, set snow!

Ni har väl inte missat de supersöta stämplarna och diesen från Lawn Fawn som heter Ready, set, snow? Finns två uppsättningar dies, dels de vanliga för att stansa ut alla små figurer, dels ett set för att enkelt skapa shakercards! Idag visar jag två kort, ett vanligt och ett shakercard.

IMG_5851_iphone

Först ut är mitt shakercard! Busenkelt när man har en die som gör att tänk åt en!😉
Bakgrunden är ett papper från let´s bokeh in the snow, bakom det har jag ett silvrigt metallpapper som skiner igenom. Glass beads och glass glitter inne i shakerdelen…

IMG_5852_iphone

Här är jag egentligen mest nöjd med bakgrunden… det är ett akvarellpapper och jag målade bakgrunden med ganska mycket vatten innan jag målade med distresser över… sedan lät jag det torka lite men långt ifrån helt… strödde lite salt slumpmässigt över bakgrunden och lät det torka.. sen gnuggade jag bort saltet. Jag gillar hur det blev! Ser lite frostigt ut!

IMG_5853_iphone

Färglade snögubbarna och klippte bort den vita kanten som blir när man stansar… ville ha utan. Samma med granarna.

IMG_5854_iphone

Stämplade en snöflinga med silverdyna lite slumpmässigt också.

Det var allt! Hoppas något inspirerade!

MalinT

http://static.inlinkz.com/ppr.js

2 reaktioner på ”Ready, set snow!

Kommentera

