Nacho is back!

Ni har väl sett Nacho, den söta lilla hunden som är ett av stämpelmotiven hos Stamping Bella? Nu gör han comeback som Nachodeer, utklädd till Rudolf med röda mulen för att få vara med på årets julkort. Och jag kunde då rakt inte motstå honom. Jag var inte ensam om att bli kär i den lilla godingen för han sålde slut i ett nafs, men misströsta inte, han är på väg in igen om han inte redan landat i butiken. Har stämplat med Archival ink och färglagt på akvarellpapper från Canson. Har provat så många olika akvarellpapper för att hitta något jag verkligen gillar. Rangers är ju bra men Cansons kallpressade akvarellpapper slår alla rekord, helt underbart. Det tycker jag helt klart ni ska prova om ni färglägger med akvarell. Att en av mina färgläggningsgurus, Sandy Allnock, sedan talade om att just det här pappret är en av hennes favoriter gjorde ju inte saken sämre.
IMG_3957

Jag har använt papper från Kaisercrafts serie Silver bells, julpapper i underbara färger: blått och råååsa. Jag slog till på 6″-blocket, är svag för dem eftersom jag mest gör kort och tycker att formatet är så behändigt. I blocket finns flera sidor med diecuts som är perforerade och lätta att trycka ut. Det är inte alltid jag tycker de är så mycket att ha men här var det så många bra julhälsningar så det passade ju finemang. Jag hyser en misstanke om att detta block också har sålt slut men skulle tro att det också är på väg in igen. Annars kan ni alltid maila Anna och be henne ta hem det åt er.

IMG_3959

Även det andra kortet har motiv från Stamping Bella: Caroling chicks. Spana in den lite småtjuriga kycklingen längst till höger, vilken sköning. Har även här använt papper från Silver Bells, det var ju passande med mönsterpapper med noter eftersom fåglarna står och sjunger. Det enda jag inte gillade med den här stämpeln var att det var snöflingor som bara blev svarta prickar. Men det trollade jag bort med den vita pennan från Uni-ball. Det är även den jag har använt för att göra högdagrar på Nachos nos och julkula. Man skulle ju kunna tro att en sådan bra kvalitetspenna är dyr, men icke sa nicke: 29 spänn! Så det är bara att slå till. För övrigt har jag inkat alla kanter med distress ink i färgen Salty ocean. Utöver det har jag inte lagt till några dekorationer. Jag vill att de färglagda motiven ska stå i centrum. Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

Kommentera

