Snart är det jul!

Hej!

Jag heter Siri och kallas Ziro på nätet. Jag vann Pysslotekets tävling i somras och får därför gästa här en tid framöver. Jag har fått ett härligt paket från Anna som jag främst tänkte skapa julkort och annat julpyssel av. För det är ju snart jul eller hur? Åtminstone om man vill göra julkort till sina nära och kära är det hög tid att starta nu. Själv gör jag julkort året om.🙂

Detta julkort är skapat med de underbart vackra julpapperna från Prima. De är härligt djupröda, den bästa julröda färgen enligt mig. Stämpeln är privat och är färglagd med akvarellfärger. På himlen har jag strött på salt innan färgen torkat. Salt ger jättehäftiga effekter! Det fungerar även bra ihop med Distresser. Jag har stansat ut motivet med en die från Lawn Cuts som skär små ”stygn” runt motivet.

FlickaMedLjus700

Materiallista:

4 reaktioner på ”Snart är det jul!

  1. Åh, så fint!! Jag älskar den där salteffekten, Malin gjorde också en sån grej nyligen och jag tänkte ”Ajuste! Det trixet hade jag glömt, men åh vad snyggt det blir! Seså, Z, kom ihåg det nu” och sen glömde jag…😉 så TACK för påminnelsen!
    Ditt kort är fantastiskt och kristalleriet av saltet ihop med den lite gammaldags bilden ger verkligen en fantastiskt fin känsla. Verkligt snyggt, alltihop!

Kommentera

