Joy to the World!

Det är väl ingen hemlighet, vid det här laget, att jag är ett stort fan av Paper Smooches stämplar? Alla är med så långt? De gör ju så himla roligsöta, gulliga och härligt spralliga stämplar! Men visste ni att de gör mer klassiska set, också?
Ett sånt exempel är stämpelsetet ”A Blessed Christmas” där man bland annat får med en siluett av Betlehem, en vackert hjärtformad stämpel med Maria, Josef och Jesusbarnet samt en söt ängel. Och snygga texter, förstås!

Man får också den här fina duvan, stjärnorna, pricken och texten ”Joy to the World”.

Dem samlade jag ihop och gjorde ett kort av. Det blev såhär:

zarischka papersmooches joytotheworld

Jag hade lite bråttom (”Otålig” är mitt mellannamn…) när jag fotade, så Glossy Accenten är inte riktigt torr på bilden. Den mjölkiga känslan på duvan kommer att ersättas av högglans. Jag lovar!🙂

För tillfället (när jag skriver detta alltså) finns de inte inne i butiken, men jag vet att Anna gärna tar emot email med förfrågningar, och att hon beställer hem om hon kan! (Hon kan nästan allt. Hon är ju från Småland! ;))

Jag har använt distresser i olika lila, blå och turkosa nyanser, mini ink blending tool, embossingdyna, Rangers embossingpulver i vitt och svart ihop med min älskade, tysta lilla embossingfön, vit distress stain, en sprayflaska med vatten och en med vatten och Marion Smith Designs Sparkling Pigments (älskar!).
Sen limmade jag fast alltsammans på svart cardstock och fäste det på min kortbas med foam tejp.
Duvan målade jag enkelt med distress markers, monterade på foam-kuddar och fäste ovanpå bakgrunden. Sen blingade jag till duvan med Glossy Accents och satte lite spridda bling och paljetter på kortet.
Färdig (som Sigrid skulle sagt… Minns ni er Beppe? ;))!

Hoppas att jag kunde inspirera!
Ha en riktigt fin dag – med mycket JOY!😀
/Zarah

4 reaktioner på ”Joy to the World!

    • Hej, Lena! Som jag nämnde i inlägget finns det här setet för tillfället inte i butiken men Anna tar gladeligen emot förfrågningar. Maila henne på info@Pyssloteket.se så hinner ni säkert lösa det i god tid innan jul.🙂 Mvh/Zarah

Kommentera

