Två julkort med papper från Prima

Djupt rött och guld är nog de juligaste färgerna enligt mig. Precis det är temat på Primas kollektion A Victorian Christmas. Papperna är jättefina! Jag har skapat två julkort med dessa underbara papper. Istället för att använda mig av stämpelmotiv, så har jag utnyttjat de fina bilderna från papperen.

Julkort1_700

På det första har jag klippt ut julgranen och klistrat fast den med distanskuddar. Kanterna på mönsterpapperna har jag rispat och sedan embossat med guld för att hämta upp gulddetaljerna från papperet. Jag har även embossat en god julstämpel från Inkido.

Julkort2_700

På det andra klippte jag det underbart gulliga barnen vid granen. Jag lät en stjärnpin sticka upp ovanför granen. Som bakgrund har jag flätat remsor med mönsterpapper.

Materiallista:

Mönsterpapper: Prima – A Victorian Christmas

Cardstock

Dekornål – Stjärnor

Embossing Guld

Stämpel inkido God Jul 33

Kommentera

