We don´t remember Days, we remember Moments

Hejsan!

Jag blev verkligen så otroligt förtjust i KaiserCrafts kollektion Blue Bay som jag fick i mitt GDT paket. Så idag visar jag ännu en layout med dessa underbara papper.

DSCN4610

Jag är urusel på journaling men älskar att göra layouter. Hur det går ihop kan man ju fundera. Scrapbooking går ju ut på att dokumentera sina foton🙂 Ofta skriver jag några rader bakom layouten för jag får det sällan snyggt på framsidan.

Denna gång tycker jag texten We don´t remember Days, we remember Moments, som jag klippt ut från KaiserCraft – Blue Bay – Placid, passar så utmärkt till min layout. Jag vet att fotot är tagen hösten 2003 men jag kommer inte ihåg dagen. Däremot kommer jag väl ihåg hur sonen ålade runt i lägenheten och snabb var han🙂

DSCN4614

Andra papper från KaiserCraft som jag använt till denna layout är Misty och Sky Blue.

Tagsen och bakgrunden har fått svarta stänk med hjälp av en Tim Holtz mask och Distress Ink. Har även använt mig av en TCW mask tillsammans med Modelling Paste till bakgrunden.

Mönsterpapper fäste jag med 3d Foam Squares för att få lite distans mellan lagren.

DSCN4611

Andra dekorationer på layouten är blomma från Petaloo – Textured Elements Daisy och bling från BoBunny. Swirlen har jag skurit ut men min Silhouette.

Ha det bäst!🙂

En reaktion på ”We don´t remember Days, we remember Moments

  1. Såååå snyggt!! Älskar färgerna och texturerna och alla lager… älskar allt!
    Jag gjorde precis som du, förresten, brukade skriva lite journaling på baksidan istället, för ville jag få med mer än bara några ord fick jag liksom sällan ”plats” med dem…😉
    Processen är ju egentligen lika viktig som själva dokumenterandet, det beror bara på var man vill fokusera.😀

Kommentera

