Cirklar för hela slanten!

Det har väl inte gått någon förbi att jag gillar clean & simple – enkla & rena kort och layouter? Ibland vill man ösa på mycket och ha många lager, men ibland är det oerhört befriande att göra enkelt och stilrent med mycket tomt utrymme (”white space”).

Dagens tre kort har jag gjort med ett och samma stämpelset från Lawn Fawn som heter Let’s Bokeh – många cirklar i olika storlekar som man kan göra allt möjligt med:

Cirklar01_Pysslo

Cirklar02_Pysslo

Cirklar03_Pysslo

Jag har använt Distress Markers och vattenpensel till att färglägga cirklarna med – och i fallet med det mellersta kortet så har jag stämplat med Distressdynor i olika blåa nyanser. För att få det där lilla glittriga (även om det inte syns så bra på bild) så har jag använt Wink of Stella – clear – för den funkar ovanpå alla färger.

Dessa kort var superskoj att göra och jag kommer nog att testa att göra flera varianter – kanske som julkort? Den 5 december kommer jag att ha en julkortskurs i att just göra kort som är clean & simple – är du sugen på att vara med? HÄR kan du köpa din plats till kursen.

Pyssla lugnt!

PyssloSignaturTettiz

3 reaktioner på ”Cirklar för hela slanten!

  1. Eeeeep! Så himla läckert!
    Önskar verkligen att jag kunde komma på din kurs, jag vill ABSOLUT göra julkort a’la Tettiz! ♥

Kommentera

