Hösten är här!

Hösten är här på riktigt och har även flyttat in i mitt pysselrum. Jag föredrar alla gånger höstens färgsprakande kulörer mot vårens späda färger men oavsett årstid så känner jag att mitt skapande påverkas av det. Därför känns det så bra när den här årstiden kommer – både inom- och utomhus så jag riktigt kan frossa i gul och orange🙂

Dagens kort är en StampingBella som jag färglagt med copics:kort268

Till bakgrunden har jag stämplat Graphic leaves från Hero Arts som jag guldembossat och sen gett ett lager färg med distress ink, Spiced marmalade & Rusty hinge. Samma färger har jag använt till att färga in en bit akvarellpapper som jag sen stansade ut två löv från Lawn fawn i. Det är samma tillverkare som står bakom Stitched ovals, Stitched rectangles och vimpeln (tillfälligt slut). Att stämpla och embossa text på vellum är nåt jag gör mer och mer; ofta har jag svårt att hitta utrymme för min text, särskilt med färglagda motiv, och då får man dit den utan att förta så mycket från motivet.

Hoppas du får en fin och färgrann höst!

Tack för titten!/ Babsan

gunilla

http://static.inlinkz.com/ppr.js

 

Kommentera

