Snögubbe utan linjer

Jag har gjort ett julkort med en snögubbe. Jag har stämplat med en ljusgrå stämpeldyna. På så sätt syns inte linjerna sedan efter att man färglagt. Det ger en lite annorlunda effekt än när man stämplar med svart färg.

Snögubbe1_700

Eftersom jag färglagt med akvarellfärger (vattenlösligt), så använder jag en vattenfast dyna, Hero Arts – Dye Inks – Blackboard. Jag använde den ljusaste av de grå. Denna dyna fungerar även ihop med distresser. Här nedan ser ni både den stämplade snögubben i grått och hur den blev färglagd.

SnögubbeOmåladochMålad700

På en bit vellum har jag skrivit God Jul med en silverpenna. Vellumet har jag fäst ovanpå en mörkare bit mönsterpapper, så att texten ska synas bättre. Då lim syns igenom vellum, har jag dels fäst det genom att vika det runt mönsterpappret. På andra sidan har jag satt små limduttar under halvpärlorna. I det nedre högra hörnet har jag dekorerat med fina hjärtan i chipboard från Studio Calico.

Snögubbe_detaljer700

Materiallista:

Mönsterpapper, Echo Park – Hello Winter

Vellum

Uni-Ball Signo Broad – UM-153 – Silver

Hero Arts – Dye Inks – Blackboard

Studio Calico – Essentials – Hearts Woodgrain

Kaisercraft Pearls

2 reaktioner på ”Snögubbe utan linjer

Kommentera

