Shake it!

Får jag lov att bjuda på en liten rakon-bebis? Rakon, tänker du nu lite undrande. Det gjorde mina föräldrar också när min farmors syster på 60-talet hade varit i USA och berättade att hon sett så mycket rakoner!!! Det tog lång tid innan de lyckades lista ut att det var tvättbjörnar (racoons) hon hade sett. Nåväl, den här lilla söta rakonen kommer från ett set med Stamp and cuts från Hero Arts som heter Baby animals. De finns inte i butiken men när jag fick span på dem mailade jag Anna och frågade lite snällt om hon kunde ta hem dem till mig, och det kunde hon så klart. Om du också blir sugen så släng iväg ett mail till Anna. Tomteluvan hör dock inte till utan det är en av stämplarna i Crazy things, tillbehören till de galet populära fåglarna Crazy birds av Tim Holtz. Texten är från ett Lawn Fawn-set: Let´s Bokeh.
IMG_4097

Direkt när jag såg den här gran-dien från Memory Box så visste jag att den skulle få pryda ett gäng med juliga shaker cards. Jag har använt distresser till bakgrunden och sedan stänkt på lite White linen ink spray från Dylusions samt duttat lite med min vita Uni ball-penna för att det ska se ut som snö. Stansade ut granen i glitterpapper som jag fäst på ett Stick it-ark. Stansade ut ett par Stitched hillside borders i vit cardstock som jag fäste med 3d-kuddar och lät min lilla rakon sitta mellan dem. Trots paljetter och glittrig gran kunde jag inte låta bli att ha på lite Stickles också. Till jul får man ju ösa på med hur mycket glitter som helst och då gäller det att passa på. Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

Kommentera

