Tändsticksaskar

Jag har satt ihop fyra tändsticksaskar och sedan dekorerat. Jag har klippt ut den söta snögubben från mönsterpappret Echo Park – Hello Winter – Journaling Cards. Jag har klistrat honom på en bit glittrigt papper. Som snöflingor har jag satt dit blå halvpärlor.

Tändsticksaskar1

För att kunna öppna askarna har jag satt dit nålar/pins med stjärnor på. Jag knipsade av dem och böjde pinnen som var kvar och tejpade sedan fast dem på insidan av asken.

Tändsticksaskar2

Här nedan ser ni hur jag lagt de fyra askarna. Mina askar är inte så väldans juliga, men det syns ju inte sen. Jag har sedan fäst dubbla lager med cardstock. Ett som är så stort att det precis täcker askarna och sedan ett som sticker ut en halv centimeter runt om.

Tändsticksaskar3

Materiallista:

Mönsterpapper: Echo Park – Hello Winter – Journaling Cards och Chilled Stripes

Glittrigt papper: American Crafts – Duotone Glitter Cardstock – Silver

Halvpärlor: Kaisercraft Pearls – Denium

Dekornål – 30st Nålar – Stjärnor

Kommentera

