Minikort med Paper Smooches

Jag vet, jag vet – jag är helt insnöad (ordvits avsiktlig…! ;)) på Paper Smooches!

Idag tänkte jag visa hur man kan sno ihop små gåvokort, blomkort eller helt enkelt bara småkort genom att dela en färdig kortstomme på mitten och dekorera den med journalingkort och stämplar. Givetvis går det PRECIS lika bra med vanliga papperssnuttar, och vill man få till den där snygga rundade kanten på en avskuren rakt kant, råkar väääääärldens bästa hörnrundarstansar finnas i butiken… De kommer från EK Success, man får två för det facila priset av 119 riksdaker och de är hur bra som helst! Dessutom kan man förvara dem stående, eftersom de knäpps ihop med en liten hake och då tar nästan ingen plats alls. Jag ääääälskar mina!

Var var jag nu? Ja, just det. Minikort!

zarischka papersmooches trio

Man tar alltså ett färdigt kort, detta i storleken 10,5×14,8 cm, delar det rakt av på långsidan och får då två små kort i storleken 7,4×10,5 cm istället. Väldigt lämpligt för till exempel den där fina julgruppen man vill ge bort i present!
Sen är det bara att limma dit en pappersbit i lagom storlek (syns det att jag gått bananas med mina älskade hörnrundare…? ;)) och ett stämpelmotiv. Som vanligt har jag petat fast 3d-foam på baksidan av motiven. Jag gillar djupet och livet korten får, och det är så enkelt att göra. Jag föredrar foam tape så att jag själv kan klippa till den storlek jag vill ha (ett hett tips är att använda en non-stick-sax, för det blir klibbigt!) men det går givetvis även med foam squares! Det här pakeket är toppen, för man får lite olika storlekar!
Färglagt har jag som synes gjort med mina underbara Distress Markers, och jag stämplar mina motiv (alla är från Paper Smooches!) på Canson Akvarellpapper och använder en Water Brush från Tim Holtz (fast jag har vänner och bekanta som svär vid Primas Water Brush också) för då tycker jag att resultatet blir snyggast.
I övrigt är det ”bara lite bling” (alla som pysslar vet att det inte är något ”bara” med bling. Bling är bäst! ;)) och Glossy Accents på hjärtan och fåglar, och sen är korten klara.

Hoppas att jag kunde inspirera! 🙂

Ha en riktigt fin dag!
/Zarah

Kommentera

