Altenew

Så kommer då äntligen Altenew till Pyssloteket. Om de inte dykt upp i butiken när du läser det här så kommer de när som helst, yummy. Jag älskar deras stämplar, och det är jag inte ensam om. Med deras layering stamps är det lätt som en plätt att få till ett riktigt proffsigt utseende på sina motiv och även de stämplar som inte är av layering-modell är läskigt läckra.

På det första kortet har jag använt rosor både från Vintage roses och Vintage flowers och texten kommer från setet Halftone happy.

IMG_4123

På det andra kortet har jag använt rosor från Vintage roses som jag klippt ut och fäst på 3D-kuddar. Cardstocken har jag embossat med embossingfolder från We r memory keepers, deras embossingfoldrar är fantastiska, ger väldigt mycket dimension. Ordet Hello kommer från Hero Arts Stamp & cuts och jag har stansat ut det i glitterpapper.

IMG_4134

På dagens tredje och sista kort har jag stämplat två av motiven från setet Persian motifs, ett av mina absoluta favoritset från Altenew, som jag sedan färglagt med copics. Det guldiga runt kanten är guldfolie som jag tryckt dit med hjälp av Rangers sticky embossing powder. Det är helt enkelt ett lim i pulverform. Det gäller att vara snabb när man jobbar med det för så fort det svalnar så fastnar inget längre och det svalnar snabbt. Textstämpeln är privat.

IMG_4135

Man kan inte annat än förälska sig i stämplarna från detta märke. Vilket set blir din favorit? Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

2 reaktioner på ”Altenew

  1. Supersnygga kort! Det lila är ju bara… ååååh… *gillar verkligen lila, dessutom* 😉
    Hualigen. Hon är farlig, den där Anna. Sååååå många man vill ha, ju!

Kommentarer inaktiverade.