Bonus!

Ett bonusinlägg från mig idag… var ju förbi Anna igår när underbara Altenew kom hem och jag satte tänderna i ett par av stämelseten såklart. Tänkte visa ett av korten redan idag!
IMG_6361_iphone

Golden garden, stämplat med versamark och embossat med guld embossingpulver. Färglade slarvigt med distresser och gnet lite distress micro glaze över.
Sprayade över hela med color bloom spray – gold foil och duttade med en trasa över det färglagda för att torka bort färg.

IMG_6362_iphone

Även titeln kommer från ett altenew stämpelset – label love. Massa bra titlar finns med där!

MalinT

http://static.inlinkz.com/ppr.js

4 reaktioner på ”Bonus!

  1. Jag kanske har missat något, men vad har du stämplat med , Versamark men hur har du gjort för att inte få embossingpulver mer än runt blommorna, ja där du fått det, kortet är ju såå underbart fiiint, ett kort att lifta , helt klart!
    När jag fått tips om detta så ska jag absolut köpa detta set
    Ha en fin helg
    Inga

    • Hej och tack Inga!
      Versamarkdynan har jag använt på mina stämplar och sedan embossat med embossingpulver. Jag har sedan färglagt stämplarna.
      Sedan tar du Distress micro glaze från timpan och täcker över det du inte vill ska få färg av gold foil sprayen från Prima! Man kan vara noga med en tops eller dylikt eller så gör man som jag och har på slarvigt med pekfingret bara.
      Jag sprayade sedan över pappret och duttade med en trasa över mina stämplade motiv för att få bort överflödig färg. Distress Micro glaze fungerar som en resist och färgen kommer därför inte fastna där!

      Hoppas det klarnat!🙂

      Här visar Timpan hur det funkar.

      • Men tack, det var bra förklaring, då ska jag beställa det jag behöver.
        Ha en fin helg
        Jag måste också få säga till er alla som är så duktiga på att inspirera
        // Inga

Kommentera

