Iris Folding

Iris Folding är en teknik jag länge velat prova och nu har det blivit av. Iris Folding innebär att man viker remsor av papper. Dessa remsor fästs sedan enligt ett förbestämt mönster. Det blir lite som mosaik.

IrisFolding

Jag har stansat ett runt hål i glitterpapper. Sedan har jag skurit ut remsor ur mönsterpapper från serien Hello Winter från Echo Park. En remsa på 1″x12″ av varje mönster räckte. Jag har fem olika mönster. Remsorna viker man dubbelt och limmar ihop. Därefter sätts remsorna fast enligt det mönster du valt. Om du söker efter Iris Folding på nätet hittar du en massa beskrivningar på olika figurer. Jag gjorde min julkula efter denna beskrivning. Just julkulan hittar du längst ner på sidan.

Materiallista:

Mönsterpapper ur serien Hello Winter från Echo Park

Glitterpapper: American Crafts – Duotone Glitter Cardstock – Silver

En reaktion på ”Iris Folding

Kommentera

