Mop-up page

kallar en del de sidor i artjournals där de kladdar in överblivet material istället för att låta det gå till spillo. Så här blev en sån sida den gången jag hade en hel massa heavy body akrylfärg kvar som jag kladdade ut med en palettkniv:

2015-09-13 16

Sen vet jag inte riktigt vad som hände🙂 för slutresultatet blev så här:

2015-11-01 11.0

Man kan bara ana en skiftning under men mer finns inte kvar av den första bakgrunden… Jag gjorde cirklar som fick rinna åt alla håll och sen fingermålade jag det blågröna med två olika nyanser akrylfärg och gesso. För att tunna ur färgerna får man helt enkelt jobba med fingret över pappret och dra ut färgen. Man kan även behöva fukta fingret genom att doppa det i lite vatten eller glazing liquid. Har du inte provat att fingermåla så gör det, riktigt härligt är det och man får en helt annan effekt än om man målar med penslar. Kan kännas lite klurigt i början men övning ger färdighet. Den här gången blev jag riktigt nöjd med slutprodukten!

karin

En reaktion på ”Mop-up page

Kommentera

