Nu har jag gjort en tavla…

Jag har gjort en tavla, fast inte i negativ bemärkelse, utan jag har verkligen skapat en tavla. Jag såg ett klipp på Youtube där en av mina favoriter, Vicky P, gjorde en så otroligt läcker tavla och jag tänkte att ”en sådan vill jag också ha”, så då gjorde jag en. Jag kommer att göra ett par till att ha som gå bort-present så här före jul när man blir bjuden på glöggmys. Blommor i all ära, men en liten hemmagjord jultavla tycker i alla fall jag är roligare att ge bort.

IMG_4203

 

Jag har använt baksidan av en canvasduk på spännram som jag hade hemma (Pyssloteket har kvadratiska, 30 x 30 cm). I fördjupningen fäste jag ett mönsterpapper som ser ut att kunna vara utsikten från ett fönster. Själva fönsterrutan är gjord av oh-plast och ”snön” fick torka över natten innan jag tejpade fast fönstret på tavlan. Sedan skar jag till pappersremsor som fick agera fönsterlister och fäste dessa med dubbelhäftande tejp. Jag använde Stick it klisterark på min cardstock innan jag stansade ut julkulan och ordet Merry och strösslade på det nya härliga glittret från Tim Holtz, Distress glitter dust. Mumma säger jag bara, färgen på det glittret är perfekt. Tror att det är slut i butiken just för tillfället men kommer nog in när som helst igen.

IMG_4207

Trämönstret på min lilla skylt målade jag med distresser och så på med ett par blingstenar. Lite stickles runt hörnen på mitt fönster och sedan är det färdigt. Ha det gott. /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

Kommentera

