hO HO HO!

Nu har nedräkningen till jul börjat på allvar! Jag älskar december, jag älskar adventshelgerna, alla saker som man pysslar med…. njuter!
Idag bjuder jag på en ask och två kort. Asken kan fyllas med godis och stå framme, kanske vid nån glöggtillställning? Den här står på Pyssloteket och där har vi juljippo den 12 december! Missa inte det! Det kommer komma ett superbt erbjudande och asken kommer ha godis!😉

IMG_6394_iphone

Alla papper kommer från Maja Design julkollektion för i år – Home for the holidays.

IMG_6395_iphone

Lite blommor, båda äldre och lite nyare från Prima. Över allting har jag strött lite Embossing enamel. Lite svårt att värma uppifrån då det gärna blåser iväg men att värma fönen lite innan man för den sakta närmare tycker jag fungerar.
Som ni ser finns det en guldtråd runt blommorna också. Det kommer från sybehörslådan och är vanlig sytråd. Den var så vackert ringlad kring blommorna innan jag värmde den…. den smälta och drog ihop sig…. ops.

IMG_6396_iphone

Embossing Enamel. En blandning med mindre och större partiklar som blir galet snyggt!

IMG_6397_iphone

Öppningen på asken där man kan ta sig en godbit. Locket går att lyfta på helt för enkel påfyllning.

IMG_6431_iphone

Här är ett kuvertkort också med papper från Maja och blomma från Prima. Det finns fina beskrivningar på hur man gör dessa kort på nätet. Googla bara kuverkort. Man gör dem i ett stycke från ett 12×12 papper.

IMG_6432_iphone

”Spetsen” är en die från Lawn Fawn.

FullSizeRender (3)_iphone

Sista kortet är uppbyggt med distresser, stämplar och dies. Jag börjar med att stämpla månen (To the moon från Altenew) och sedan maska över den medan jag inkar in bakgrunden med distresser. Husen är en die från MemoryBox, snön Aleen´s glitter snow. Ja målade lite med Wink of stella clear också för att få lite extra glitter! Har sedan blandat lite vit akrylfärg med vatten och skvätt det över med en splatterbrush!

MalinT

http://static.inlinkz.com/ppr.js

5 reaktioner på ”hO HO HO!

Kommentera

