Juligt med Echo Park

Tjenixen ute i stugorna!

Idag tänkte jag visa två enkela och juliga alster med Echo Parks – Hello Winter kollektion.

DSCN4680

Jag börjar med att visa en tag.

Jag började med att klippa ut en tag från Echo Parks papper och la ett tunt tunt lager med gesso på den. Kanterna har jag färgat med Primas Oilpastels och suddat ut med vatten. Hittade ett vitt band långt ner i mina gömmor som jag även det färgade med Oilpastels och suddade ut med vatten. Efter det använde jag en TCW stencil tillsammans med modelling paste för att få lite struktur.

Julgranskulan, snöflingan och texten har jag skurit ut med min Silhouette. På julgranskulan la jag på ett lager med Crackle Accent på. Ett enkelt sätt att få en lite glasaktig yta på t ex en dekoration. Enkelt för det enda du behöver är att trycka ut det från flaskan så att det täcker din dekoration. Låt den sedan torka i flera timmar, gärna över natten.

Börjar kanske vara dax att se över synen, ser att jag missat lite med Glossy Accenten. Men som min pappa alltid brukade säga: Det ska synas att det är handgjort så handgjorda saker får ha små skönhets fel🙂

DSCN4686

Nästa juliga alster är ett Clean and Simple julkort. Granen har jag skurit ut med min Silhoutte och smyckat ut med lite bling.

Ha det bäst!

päivi

Kommentera

