Julkort är kul!

Eller, åtminstone om man börjar med dem i god tid och inte sitter med andan i halsen och panikstämplar in i det sista. Då är det inte kul! Självklart ökar ju stressen linjärt med ambitionsnivås, förstås. Ska man skapa kort som tar 3 timmar till 45 bryllingar så kommer det bli körigt (om man inte börjar i juni, då).  Helt krasst så vet jag att många i min bekantskapskrets och familj inte förstår de finare detaljerna med mina kort. De tänker ”Åh så fint!” åt ett kort som tog 35 minuter. De tänker ”Åh så fint!” åt ett kort som tog 3,5 timme. Utifrån det lägger jag nivån😉 Riktigt speciella kort åt de som har vett att uppskatta dem, extra fina åt mamma & svärmor och sen fina, men relativt enkla, kort åt resten. Tror många blir gladast över tanken – att man kommit ihåg dem.

Det här blir ett av få julkortsinlägg från mig i år så idag blir lite av en salig röra. Först ut ett kort med de underbart gosiga pingvinerna från Stamping Bella, Warm and fuzzy penguins. Jag har stämplat dem direkt på min kortbas, färglagt med Copics och sen pimpat med Wink of Stella, vit gelpenna och Puffy velvet marker.

kort272

Nästa är två likadana kort som är riktigt enkla att massproducera! Efter att ha stansat ut mina två delar i röd & vit carstock har jag har använt en embossfolder från Darice som heter Ornaments. Sen guldembossade jag texten och duttade lite stickles på valda delar. kort279

Nästa två kort är gjorda med olika delar av samma stämpelset, Color layering dimensional bird från Hero arts. På det första kortet har jag stämplat fågelns konturer med en ljus dyna (Antique linen) på akvarellpapper och sen färglagt fälten med olika distress inks. När det hade torkat så stämplade jag de matchande delarna i samma färg ovanpå det färglagda för att få till de olika detaljerna.

kort280

Här har jag använt blommor och blad från samma set och byggt min egen krans genom att rita av en lagom stor cirkel på mitt cardstock och sen stämpla med den som riktlinje. Texterna är ett stamp ‘n cuts-set från Hero Arts, Joy.

kort281

Hoppas att din julkortstillverkning går smidigt och tack för titten!

/Babsan

gunilla

http://static.inlinkz.com/ppr.js

En reaktion på ”Julkort är kul!

Kommentera

