Vinterfågel

Här har jag använt ett layering stamp set från Hero Arts som tyvärr verkar vara slut i butiken just nu när jag gör detta inlägg… Förhoppningsvis har Anna fått in nya när ni läser detta🙂 Jag kommer inte riktigt ihåg i vilken ordning jag gjorde allt nu så här efteråt :)  Men jag tror jag började att stämpla konturen till fågeln, färglade den sedan genom att stämpla flera olika lager med olika nyanser distress inks och tom med min nya vita favoritdyna Unicorn från Hero Arts. När fågeln var klar stämplade jag återigen konturen av fågeln på ett annat papper, klippte ut den för att maska fågeln när det var dags för bakgrunden. Med min ink blending tool färgade jag in bakgrunden med olika blåa nyanser distress inks, stänkte lite vatten för effektens skull. Medan det torkade blandade jag Aleene’s glitter snow med tinsel snowflake embossingpowder och lite glitter från gömmorna och applicerade över bakgrunden genom en snöflingestencil. Kommer inte ihåg i vilket skede jag stämplade grenen men jag använde Archival ink så den tålde iallafall ev vatten🙂 Snön är flowersoft som jag haft lääänge i gömmorna och det var så nära att det åkte för ett tag sen men det var ju tur att jag behöll det ett tag till! Testa att få liknande effekt med glossy accent och micro beads eller glassglitter från Prima!

2015-11-14 12.2

2015-11-14 12.3

Jag är inte så bra på att planera mitt skapande utan det blir som det blir och ibland blir det i ”fel” ordning men det brukar ordna upp sig till slut  iallafall🙂

Är du planerad eller är mer ”go for the flow” när du skapar?

karin

Kommentera

